سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب وبلاگ

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

بلند صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

در این پست می‌خواهم تجربه شخصی‌ام را در مورد خرید آنلاین کتاب با شما در میان بگذارم.

البته قبل از این که نوشتن در مورد موضوع اصلی این پست را شروع کنم باید این سؤال را مطرح کنم که اصولا فکر می‌کنید در شرایط حاضر کسی کتاب هم می‌خواند؟!

آمار پایین تیراژ کتاب‌های ارزنده‌ای که نویسنده یا مترجمشان با خون دل آنها و با گذر از موانع زیاد وارد بازار کتاب می‌کند، نشاندهنده مشکلات زیاد در این عرصه است.

البته می‌شود طبق معمول از زمین و زمان نالید و انتقاد کرد، اما خوب به جای لعن و نفرین فرستادن به تاریکی شب، همواره می‌توان با شمعی روشن، امیدی در دل زنده کرد.

این شمع، در این عرصه، فراهم کردن شرایطی سهل و ساده برای خرید آنلاین کتاب است.

کتاب

بله! رفتن به کتابفروشی‌ها قطعا لطف دیگری دارد. آدم می‌تواند کتاب‌ها را ورق بزند، احیانا کتاب‌های تازه‌ای را که کسی توصیه‌اش را به او نکرده بود، کشف کند و ساعتی از بودن در یک مکان فرهنگی لذت ببرد.

اما بدیهی است که این امکان برای بسیاری اش شهرستانی‌ها مهیا نیست و تازه آدم اصلا خیلی وقت‌ها فرصت این کار را ندارد. به علاوه باید این را هم در نظر بگیرید که بازار کتاب ایران چندان پایدار نیست و ممکن است کتاب بسیار خوبی را که در یک بازه زمانی به شبب مشغله کاری یا تحصیلی نتوانسته‌اید تهیه کنید، چند ماه دیگر اصلا نتوانید در بازار پیدا کنید، پس باید هر چه سریع‌تر آنلاین تهیه‌اش کنید!

در اینجا من مزایای خرید آنلاین کتاب را فهرست می‌کنم:
- صرفه‌جویی در وقت
- یاری رساندن به ناشران از طریق کوتاه کردن چرخه توزیع کتاب و فراهم کردن شرایطی برای رسیدن به سود مالی بیشتر
- امکان تهیه کتاب‌هایی که امکان تهیه آنها در کتابفروشی‌ها نیست، مثلا آنهایی که کمتر محبوب بوده‌اند یا در چند ماهه اخیر منتشر نشده‌اند و در انبار کتاب نشریات مختلف جا خوش کرده‌اند.
- تمرین عملی خرید آنلاین


خوب! قبل از اینکه شروع کنیم به خرید آنلاین کتاب، باید بدانیم که دنبال چه کتابی هستیم و تازه‌های کتاب چه هستند.

از راه‌های مختلفی می‌توان متوجه کتاب‌های تازه شد، شرح مختصری درموردشان خواند و در فهرست خرید، یادداشتان کرد:

1 - خواندن صفحات ادبی و کتاب روزنامه‌ها و مجلات: البته چون در ابتدای پست قرار گذاشتیم، همه کارمان را آنلاین انجام بدهیم، فرض می‌کنیم شما دسترسی به هیچ نشریه کاغذی هم ندارید و همه کارتان را می‌خواهید آنلاین انجام بدهید! پس باید به سایت اینترنتی این روزنامه‌ها و نشریات تشریف ببرید.

یک مثال: روزنامه فرهیختگان هر چند وقت یک بار پرفروش‌ترین کتاب‌ها را به روایت چند کتابفروشی معتبر معرفی می‌کند. برای نمونه به این صفحه بروید و پرفروش‌ترین کتاب‌های اردیبهشت امسال را ببینید.

شما می‌توانید به صورت آنلاین صفحات ادبی شرق، روزگار و نشریات دیگر را هم مرور کنید.

2 - سایت‌های ادبی و فرهنگی: سایت فرهنگخانه، سایت جیره کتاب، سایت هزار کتاب، خبرگزاری کتاب، کتاب نیوز ، خانه کتاب آشا، باشگاه کتاب اگر و کتابنامه هم سایت‌های خوبی برای مطلع شدن از تازه‌های نشر هستند.

3 - وبلاگ‌ها: بسیاری از وبلاگ‌ها به صورت مرتب یا پاره‌وقت کتاب‌های جدید را معرفی می‌کنند. اگر اهل خواندم مسسمر وبلاگستان باشید، کم کم دستتان می‌آید که کدام وبلاگ‌ها در این زمینه فعال‌اند.


از کجا بخریم؟

روز به روز بر تعداد انتشاراتی‌هایی که فروشگا آنلاین مستقل برای خود دست و پا می‌کنند، اضافه می‌شود، اما در حال حاضر شمار آنها زیاد نیست.

در اینجا شماری از کتابفروشی‌های آنلاین را معرفی می‌کنم:

1 - آدینه بوک: من بارها و بارها از آدینه کتاب خریده‌ام. البته انتظار نداشته باشید که همه تازه‌های نشر را بتوانید در آدینه پیدا کنید، اما نظم و انضباط آدینه بسیار خوب است.

نحوه خرید آنلاین بسیار ساده است: عضو سایت می‌شوید، کتاب‌ها را وارد سبد خرید می‌کنید، سایت قیمت کتاب‌ها و هزینه پست را محسابه می‌کند و دست آخر شما می‌توانید آنلاین هزینه را بپردازید.

البته این امکان هم وجود دارد که مثلا شما چند ده تومان پول به عنوان اعتبار در آدینه بگذارید تا هر بار که کتابی سفارش می‌دهید، راحت هزینه از اعتبار شما پرداخت شود.

در اینجا مجال توضیح زیاد در مورد مکانیسم پرداخت آنلاین نیست، اما به این مسئله اکتفا می‌کنم که اگر کارت یکی از بانک‌ها را تهیه کنید و رمز خرید اینترنتی را داشته باشید، می‌توانید خیلی ساده با مراجعه به درگاه‌های پرداخت سیستم شتاب به صورت آنلاین، هزینه را پرداخت کنید، بدون اینکه رنج رفتن به بانک را بر تن هموار کنید.

2 - فروشگاه جیحون: این فروشگاه به تازگی افتتاح شده است و من باز تجربه چند خرید اینترنتی کتاب را این سایت داشته‌ام. خوبی این فروشگاه این است که کتاب‌های تازه را با سرعت بیشتری وارد فهرست خود می‌کند. به علاوه در مورد هر کتاب توضیح مختصری هم می‌دهد و فقط به روجلد و اطلاعات مربوط به نام نویسنده و مترجم و صفحات کتاب اکتفا نمی‌کند.

3 - نشر چشمه: نشر چشمه هم کتابفروشی آنلاین خوبی دارد. چشمه، یکی از بهترین انتشاراتی‌های کشورمان است که کتاب‌های ادبی بسیار خوبی وارد بازار کتاب می‌کند. خوشبختانه سایت آنلاین چشمه کیفیت خوبی دارد. این سایت حتی خروجی فید هم دارد!

4 - نشر ماهی

5 - نشر قطره

6 - سایت اینترنتی انتشارات آگاه و نشر آگه:

7 - آی آی کتاب

8 - نشر روزگار

9 - بخوان دات کام

10 - هزار کتاب: این سایت بخش فروشگاه کتاب هم دارد.

11 - فروشگاه اینترنتی کتاب موج سوم

12 - انتشارات افراز

لطفا با کامنت‌های خود این پست را تکمیل کنید. اگر کتابفروشی آنلاین خوب یا سایت خوبی برای معرفی تازه‌های نشر، می‌شناسید برای تکمیل فهرست، حتما معرفی کنید.

منبع : http://1pezeshk.com/archives/2011/06/چرا-آنلاین-کتاب-نمی‌خرید؟.html

 


...توسط نویسنده گرامی :
نظرات ()

 

أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ

آقا بیا