سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب وبلاگ

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

بلند صلوات : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نمی‌دانم چقدر به GPS‌ و نقشه‌های آنلاین و سرویس‌هایی مثل google maps علاقه دارید. مدتی پیش یکی از دوستان در فرندفید، نکته جالب و کاربردی‌ای را به من اطلاع داد که خیلی پسندیدم و با خودم فکر کردم که با شما هم مطرح کنم. بگذارید اول مقدمه‌ای برای شما بنویسم:

کمتر کسی است که با google maps آشنا نباشد، این نقشه را بالا و پایین نکرده باشد، با کمک آن سیر و سیاحتی در شهرهای بزرگ جهان نکرده باشد و سعی نکرده باشد خانه خود را روی نقشه پیدا کند.

اما فکر می‌کنم، خیلی‌ها با سرویس google places کار نکرده باشند، با کمک این سرویس شما و دوستانتان می‌توانید جاها و اماکنی که را که دوست دارید به اشتراک بگذارید، به آنها نمره بدهید، در موردشان بنویسید و عکس‌هایی از آن آپلود کنید.

مثلا تصور کنید که به رستورانی رفته‌اید و از فضا و غذاهایش خوشتان آمده یا به سفری رفته‌اید و از منظره طبیعت در شهری لذت برده‌اید، می‌توانید نمره خوبی به این اماکن بدهید و محل را نقد کنید و عکس‌هایی از آن را به دوستانتان نشان بدهید.

google places، همچنین جایی برای جستجو و کشف است، شما می‌توانید مثلا بیمارستان‌های ایران را جستجو کنید و ببینید که نظر دیگران در مورد آنها چه بوده است.


اگر صاحب یک گوشی هوشمند مثلا آی‌فون یا یک گوشی اندرویدی یا یک تبلت باشید، می‌توانید اپلیکیشن google maps را نصب کنید. بعد از نصب این اپ، می‌توانید به کمک GPS روی نقشه گوگل، موقعیت خودتان را ببینید.

اگر گوشی‌تان اندرویدی باشد، این امکان را دارید که یک ویجت جالب را هم همیشه روی صفحه نمایش خود داشته باشد، ویجت جالب و کاربردی‌ای به نام Rate Places. (داخل پرانتز عرض کنم که خبرهایی می‌رسد مبنی بر اینکه در iOS 5 هم کاربران می‌توانند به نحوی از ویجت‌ها لذت ببرند!)

وقتی نخستین بار این ویجت را نصب کردم، واقعا تعجب کردم، چون بسیاری از محل‌ها و اماکن دور و برم را ویجت نشان می‌داد، مثلا مسجد، بیمارستان، بانک، اداره دولتی و مجتمع پزشکی نزدیک خانه‌مان را می‌توانستم به صورت یک فهرست متنی ببینم.

با اینکه می‌دانستم که نقشه گوگل، جزئیات زیادی را نشان می‌دهد، اما تصور نمی‌کردم که به این راحتی، در قالب یک ویجت، همیشه بتوان روی صفحه نمایش گوشی، فهرستی از اماکن پیرامون را دید.

داشتن  و استفاده از این ویجت خیلی از کاربردی‌تر از این است که روی نقشه گوگل، اماکن پیرامون را ببینیم، چون همیشه حس و حال اجرای اپ وجود ندارد و مهم‌تر از آن، اینترنت موبایلی ایران آنچنان سریع نیست که بشود در هر آن، نقشه را بارگزاری کرد، اما بارگزاری متنی اماکن دور و بر خیلی سریع‌تر قابل انجام است.

حالا اگر یکی از این محل‌ها را انتخاب کنیم:

- می‌توانیم ببینیم که چقدر با آنجا فاصله داریم و در چه جهتی باید برویم.
- حتی در مواردی می‌توانیم شماره تلفن آنجا را ببینیم و در صورتی که نیاز داشتیم، زنگ بزنیم!
- می‌توانیم محل روی روی نقشه ببنیم.
- می‌توانیم در قالب یک SMS یا ایمیل، وجود آن محل را به اطلاع دوستمان برسانیم.

و البته می‌توانیم به محل نمره بدهیم، نظرمان را در موردش بنویسیم و حتی این نظر را به توییتر هم بفرستیم:

یکی از امکانات دیگر، جستجو در اماکن است. یعنی شما می‌توانید به دنبال اداره، رستوران، اورژانس، پمپ بنزین، کتابفروشی دور و برتان بگردید.

حالا اگر با مرورگرتان به اینجا بروید، می‌توانید همه جاهایی را که نمره داده‌اید ببینید و به علاوه اگر خواستید عکس محل را هم آپلود کنید. متأسفانه از داخل خود اپ نمی‌شود، عکس محل را آپلود کرد.


اما اگر مدتی با google places یا اپ و ویجت مربوط به آن کار کنید، کم‌کم متوجه یک مشکل عمده می‌شوید:

گرچه نقشه گوگل جزئیات زیادی دارد و گاهی حتی اماکن و جاهای کوچکی در آن مشخص هستند که تصورش را هم نمی‌کنید، اما خیلی از جاها هم روی آن مشخص نشده‌اند، ولی نقشه مسلما کامل کامل نیست و خیلی از جاها هم روی آن مشخص نیستند.

تصورش را بکنید که:
- وارد شهر غریبی بشوید و بتوانید در حال قدم زدن در یک خیابان ببینید که چند پیتزایی یا کافی شاپ و رستوران در آن نزدیکی هستند و بتوانید با توجه به نظر دیگران بهترین آنها را انتخاب کنید.
- شرکتی دارید و بتوانید آن را روی نقشه گوگل بیاورید، در مورد آن نویسید و عکسی از آن آپلود کنید.
- به عنوان یک شهروند یا عضو شورای شهر، بخواهید فهرستی از اماکن دیدنی شهر روی نقشه گوگل بیاورید تا هر مسافری بتواند به آنجاها برود.

بنابراین حتما با من موافق هستید که تکمیل کردن نقشه گوگل ضرورت دارد.

اما آیا این کار ممکن است؟! چطور می‌شود این کار را کرد؟


اضافه کردن یک محل به نقشه گوگل، کار زیاد سختی نیست. اما حتما و حتما توصیه می‌کنم که در اضافه کردن امکان به نقشه گوگل تعهد داشته باشید، هیچ وقت یک چیز غیرواقعی در مورد محلی ننویسید، از نقشه گوگل برای اغراض دیگر استفاده نکنید، چرا که گوگلی‌ها سیستم تأیید اطلاعات کاربران دارند و در صورتی که ببینیند، اطلاعات کذب وارد سیستمشان می‌شود، اصلا آنها را تأیید نمی‌کنند.

مراحل کار ساده است:

1 - نخست باید با گوگل مپ به جای مورد نظر بروید. برای این کار می‌توانید آنقدر روی نقشه یک شهر، زوم کنید تا به جای مورد نظر برسید.

نکته کنکوری! و راه میانبر: وقتی در محل مورد نظر هستید با گوشی یا تبلت خود، یکی از اماکن نزدیک محل مورد نظر را نمره‌گذاری کنید. این طوری با رفتن به اینجا می‌توانید خیلی ساده محل مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن روی نقشه ببیند و اصلا نیازی نیست که با زوم کردن‌های متعدد و دشواری به محل مورد نظر برسید.

حالا روی ویرایش یا Edit کلیک کنید تا وارد google map maker‌ شوید.

2 - روی افزودن کلیک کنید و مشخص کنید که جایی که قصد اضافه کردنش را دارید، چه طور محلی است، آیا یک اغذیه‌فروشی است یا مثلا یک ISP.

3- با دقت آیکون نشان‌دهنده موقعیت محل روی نقشه بر روی محل مورد نظرتان قرار بدهید و بعد اطلاعات مورد نظر را وارد کنید، شما حتی می‌توانید وب‌سایت مربوط به محل و شماره تلفن را هم وارد کنید.

4 - و در آخر توجه کنید که اطلاعات شما باید توسط گوگل و دیگر کاربران تأیید شوند تا محل رسما به نقشه گوگل اضافه شود. معمولا چند روزی طول می‌کشد تا محل رسما به نقشه گوگل اضافه شود و در این صورت در قالب یک ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.


خوب! با خواندن این پست متوجه شدید که چطور می‌توانید به صورت کاملا کاربردی از نقشه گوگل در گوشی و تبلت خودتان استفاده کنید، چطور می‌شود به صورت جمعی یک محل را مرور و نقد کرد و چطور می‌شود، یک محل را به نقشه گوگل اضافه کرد.

امیدوارم کاربران ایرانی با تعهد و مسئولیت، نقشه گوگل را کامل کنند، طوری که همه بتوانند از این فناوری به صورت روزمره استفاده کنند.

با تشکر از مسعود عزیز به خاطر اطلاع دادن مسئله، راهنمایی‌ها و اسکرین‌شات‌های ارسال شده

منبع : http://1pezeshk.com/archives/2011/06/how-to-add-palces-to-google-map-and-how-to-use-rate-places-widget.html

 


...توسط نویسنده گرامی :
نظرات ()

 

أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ

آقا بیا